header

ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΞΕΚΙΝΑ Η ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΕΜΦΥΛΙΟ

                                                                                                               

Για πρώτη φορά μετά το 1946 η σχολική χρονιά θα αρχίσει σε δημοτικά,γυμνάσια και λύκεια χωρίς βιβλία, χωρίς δασκάλους, χωρίς καθηγητές. Ο Σύλλογος Εργαζομένων του Οργανισμού Έκδοσης Διδακτικών Βιβλίων καταγγέλει ότι η φετινή θα είναι η χειρότερη χρονιά από την περίοδο του εμφυλίου πολέμου.

Και όλα αυτά ενώ, όπως τόνισαν σε κοινή συνέντευξη Τύπου οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό και μέλη της ΟΛΜΕ, στα περισσότερα σχολεία τα φωτοτυπικά μηχανήματα δεν είναι επαγγελματικά και εκφράζονται ανησυχίες αν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις χιλιάδων μαθητών.


Φέτος θα πρέπει να έχουν προετοιμαστεί για να μοιραστούν στα σχολεία 1.200 τίτλοι βιβλίων σε 32.000.000 αντίτυπα. Ακόμη, τονίστηκε ότι τα βιβλία που υπάρχουν ήδη προέρχονται από τα περσινά αποθέματα και το ίδιο ισχύει και γι αυτά που υπάρχουν στα βιβλιοπωλεία και τα οποία πωλούνται από 1,50 έως 9 ευρώ.

Το πιο μεγάλο πρόβλημα αναμένεται να δημιουργηθεί στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, ενώ στις νησιωτικές και τις παραμεθόριες περιοχές το πρόβλημα είναι πολύ μικρότερο, καθώς εκεί υπάρχει κάλυψη βιβλίων σε ποσοστό 70 με 80% των τίτλων.

Ιδιαίτερο είναι το πρόβλημα με τις σχολικές επιτροπές, καθώς δεν έχουν συσταθεί ακόμη οι αρμόδιες επιτροπές στους καλλικρατικούς δήμους και έτσι δεν θα υπάρχει φορέας να δεχθεί τις πιστώσεις που θα δοθούν, για να καλυφθούν τα έξοδα φωτοτυπιών και λοιπές λειτουργικές δαπάνες των σχολείων.

Δραματικό μήνυμα της ΟΛΜΕ
Με μια επιστολή της προς τους γονείς και τους μαθητές, η οποία θα διαβαστεί σε όλα τα σχολεία της χώρας την ημέρα του αγιασμού, η ΟΛΜΕ περιγράφει με τα πιο μελανά χρώματα την κατάσταση στην Παιδεία.

Οι καθηγητές ζήτησαν νωρίτερα την παραίτηση της υπουργού Παιδείας, Άννας Διαμαντοπούλου και όσων εμπλέκονται στις καθυστερήσεις, ενώ κατηγορεί την κυβέρνηση πως «φρόντισε να αφήσει τα παιδιά μας χωρίς το βασικό εργαλείο μάθησης, το βιβλίο. Είναι απαράδεκτο να συζητάει το υπουργείο Παιδείας για οργάνωση μαθημάτων με φωτοτυπίες, CD και DVD, δηλαδή με χειρότερη ποιότητα που κοστίζει όμως πολύ ακριβότερα».

Οι καθηγητές στέκονται και στις ελλείψεις διδακτικού προσωπικού. Όπως αναφέρεται στο κείμενο «πολλά παιδιά θα μπουν σε τάξεις χωρίς καθηγητές και δασκάλους. Μέσα σε δυο χρόνια συνταξιοδοτήθηκαν συνολικά στην εκπαίδευση πάνω από 17.000 εκπαιδευτικοί. Στη θέση τους, η κυβέρνηση προσέλαβε λιγότερους από 3.400».

Το πιο μεγάλο πρόβλημα αναμένεται να δημιουργηθεί στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, ενώ στις νησιωτικές και τις παραμεθόριες περιοχές το πρόβλημα είναι πολύ μικρότερο, καθώς εκεί υπάρχει κάλυψη βιβλίων σε ποσοστό 70 με 80% των τίτλων.

Ιδιαίτερο είναι το πρόβλημα με τις σχολικές επιτροπές, καθώς δεν έχουν συσταθεί ακόμη οι αρμόδιες επιτροπές στους καλλικρατικούς δήμους και έτσι δεν θα υπάρχει φορέας να δεχθεί τις πιστώσεις που θα δοθούν, για να καλυφθούν τα έξοδα φωτοτυπιών και λοιπές λειτουργικές δαπάνες των σχολείων.

Υπό έρευνα η καθυστέρηση έκδοσης απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τα σχολικά βιβλία

"Αρνητική έκπληξη" χαρακτήρισε ο υπουργός Δικαιοσύνης, Μιλτιάδης Παπαϊωάννου, την καθυστέρηση, όπως έχει αναφέρει κατ' επανάληψη η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, του Ελεγκτικού Συνεδρίου σχετικά με την έκδοση της απόφασης που αφορούσε στον προέλεγχο προμήθειας χαρτιού για την εκτύπωση των σχολικών βιβλίων.

Σε ερώτηση των δημοσιογράφων για το αν θα διαταχθεί έρευνα σχετικά με την καθυστέρηση έκδοσης της επίμαχης απόφασης του Ανωτάτου Δημοσιονομικού Δικαστηρίου, ο κ. Παπαϊωάννου απάντησε ότι, ήδη, έχει λάβει σχετική επιστολή από τη συνάδελφό του κ. Διαμαντοπούλου και θα συζητήσει το θέμα σε συνάντηση που θα έχει με τον πρόεδρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, Ιωάννη Καραβοκύρη.

Ο υπουργός Δικαιοσύνης τόνισε στη συνέχεια ότι "το θέμα είναι ανοικτό και ερευνάται.

Παράλληλα, ο κ. Παπαϊωάννου χαρακτήρισε "ανοικτό" και το ζήτημα της απελευθέρωσης των κλειστών επαγγελμάτων του δικηγόρου, του συμβολαιογράφου κ.λπ., καθώς αναμένει τις έγγραφες παρατηρήσεις της Τρόικας, οι οποίες εντοπίζονται, μεταξύ των άλλων, στις δικηγορικές εταιρείες.

Ακόμη, ως προς τις καθυστερήσεις στην έκδοση αποφάσεων από τα Διοικητικά Δικαστήρια (εκκρεμούν 165.000 υποθέσεις), ο υπουργός Δικαιοσύνης σημείωσε ότι μέχρι την εκπνοή του 2011 θα έχουν επιτευχθεί οι στόχοι, που είναι η έκδοση αποφάσεων επί του 15% των εκκρεμών υποθέσεων.

Τέλος, ο κ. Παπαϊωάννου είπε ότι μέχρι το Δεκέμβριο του 2011 θα έχει δοθεί στην Τρόικα κατάλογος για το πόσες υποθέσεις θα εκδικάζονται κάθε τρίμηνο.

iefimerida.gr
 
 

ΠΩΣ ΧΤΙΣΤΗΚΕ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΟ ΖΥΓΟ ΚΑΒΑΛΑΣ

p8110206

p8110206

  Mετα από απόφαση των χωριανών το 1934 πάρθηκε η απόφαση να χτιστεί νέο  Σχολείο. Στο χωριό Σχολείο υπήρχε και μάλιστα πολύ καλό από πλευράς αρχιτεκτονικής. Ήταν τριώροφο και πάρα πολύ όμορφο σαν οίκημα. Μετά χρησιμοποιήθηκε σαν έδρα του προσκοπισμού που είχε το χωριό τότε,δόθηκε σαν εντευκτήριο, και επίσης ο ΑΡΗΣ ΖΥΓΟΥ  το χρησιμοποίησε σαν γραφεία και να περνάνε τα παιδιά την ώρα τους παίζοντας ακόμα και μπιλιάρδο τότε. Για λόγους που δεν γνωρίζω λόγω της μικρής μου ηλικίας πριν λίγες δεκαετίες γκρεμίστηκε και τι θέση του πήρε η τωρινή δεξίωση στην Εκκλησία μας δίπλα.Το 1935 ξεκίνησαν το χτίσιμο. Οι μάστορες ήταν από το  Λεχοβο. Καλλιτέχνες στη δουλειά τους αν παρατηρήσουμε το Σχολείο. Εργάτες και αυτοί από αλλού. Λίγοι ήταν από το χωριό. Για να πληρωθούν η κάθε οικογένεια έδινε την αξία ενός κιουλτέ (όσοι ξέρουν από καπνά καταλαβαίνουν τη λέμε) στην κοινότητα. Της πέτρες της βγάζανε από το βουνό πάνω από την  σημερινή δεξαμενή. Τα μικρά λατομεία που δημιουργήθηκαν υπάρχουν ακόμα και σήμερα. Για να κατεβάσουν της πέτρες φτιάξανε ένα μικρό σιδηρόδρομο.  Από τη μια μεριά κατέβαινε γεμάτο το βαγόνι με πέτρες και από την άλλη ανέβαινε άδειο. Οι γραμμές φτάνανε ως τα σκαλιά της Εκκλησίας περνούσαν από την αυλή του παλιού Σχολείου. Μετά από ατύχημα που έγινε χωρίς θύματα ευτυχώς τα βαγόνια σταμάτησαν(έσπασε το συρματόσχοινο από το γεμάτο βαγόνι). Αναγκάστηκαν τότε να νοικιάσουν βαριάς κατασκευής κάρα για να κατεβάσουν πέτρες.  ‘Έτσι συνεχίστηκε η κατασκευή του Σχολείου και τελείωσε αυτό το ΟΜΟΡΦΟ  δημιούργημα που κοσμεί το χωριό μας.  Από μακριά φαίνεται και προσπαθεί ο καθένας να φανταστεί τη είναι και φαντάζει επιβλητικά και δίνει μια άλλη χάρη και ομορφιά στο χωριό. Ήρθε η κατοχή όμως και δεν πρόλαβε να λειτουργήσει όπως αρχικά σχεδιάστηκε από τους χωριανούς μας. Οι πρώτοι που μπήκαν στο σχολείο ήταν ΕΛΛΗΝΕΣ φαντάροι.  Λειτούργησε σαν στρατώνας αναγκάστηκα. Μετά την κατοχή μπήκαν οι πρώτοι μαθητές.

Υ.Γ.

Οι τότε κάτοικοι του χωριού έφτιαξαν αρκετά έργα στο χωριό. Φτιάξανε την ΕΚΚΛΗΣΙΑ το ΣΧΟΛΕΙΟ τη κοινότητα την αστυνομία που τώρα στεγάζει το νηπιαγωγείο, το τσιμεντάβλακα που μέχρι πριν λίγα χρόνια ποτιζόταν σχεδόν ο μισός κάμπος και με λίγο κοστολόγιο για την κοινότητα και τους παραγωγούς.  Μήπως πρέπει και εμείς να κάνουμε το ίδιο και να ξανακάνουμε το χωριό μας κεφαλοχώρι. Να διορθώσουμε το τσιμεντάβλακα γιατί σε λίγο με τη τιμή που θα πάει το νερό στο χωριό θα μας κάνουνε να μην καλλιεργούμε ΤΙΠΟΤΑ.

Με   Εκτίμηση

ΚΑΡΑΚΑΣΙΔΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ  ΤΟΥ  ΑΝΕΣΤΗ (ΧΑΖΕΗΝ)

Ευχαριστώ, τον Κ. Ιορδανόπουλο Δήμο και Κ. Καλαΐτζιδη Λάμπη για της πληροφορίες.

 

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΤΟΥ ΧΑΤΖΗΦΩΤΙΑΔΗ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ

Μέχρι και το 1935 ο χώρος που βρίσκεται τώρα το σχολείο ήταν κήπος με αμυγδαλιές. Μαθήματα γίνονταν στην αίθουσα που σήμερα βρίσκεται η αίθουσα δεξιώσεων της εκκλησίας. Το 1936 άνοιξαν τα θεμέλια του τωρινού σχολείου.  Με τη βοήθεια όλων των χωριανών μεταφέρθηκαν πέτρες από την τοποθεσία «Τρύπα».  Στην αρχή χρησιμοποιήθηκε τελεφερίκ για τη μεταφορά,αλλά το εγχείρημα απέτυχε. Τότε επιστρατεύτηκαν κάρα από το χωριό και την Καβάλα και έτσι μπόρεσαν να φέρουν τα υλικά. Χρηματική βοήθεια είχαν από συνδρομή των χωριανών σε καπνά (κιοντέδες). Όλοι έδωσαν από ένα κιοντέ (αρμαθιά). Οι μάστορες ήταν από το Λέχοβο Ιωαννίνων. Το 1939 ο χώρος χρησίμευσε ως αποθήκη πυρομαχικών του στρατού. Μετά το Μάιο του 1941 χρησιμοποιήθηκε ως αποθήκη τροφίμων των Βουλγάρων, με διοικητές τους Πετρώφ και Γιοβάνωφ. Μετά το 1944 λειτούργησε για πρώτη φορά ως σχολείο. Από το 1947 και μετά, λόγω του Εμφυλίου Πολέμου φοιτούσαν στο σχολείο και παιδιά από το Βουνοχώρι, τη Λημνιά, το Λυκόστομο, λόγω αναγκαστικής μετεγκατάστασης των ορεινών πληθυσμών. Με το σχέδιο Marsal δινόταν στα παιδιά συσσίτιο με ρόφημα – ψωμί- κίτρινο κασέρι. Απέναντι από τις εξωτερικές τουαλέτες (στη θέση του ΤΟΛ)  ήταν τα μαγειρεία. Το σχολείο δέχτηκε και σήκωσε το βάρος της παλιννόστησης του οικισμού του Νέου Ζυγού.

Πηγή: Μαρτυρία Χατζηφωτιάδης Αριστείδης

 

 

 

 

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΟΥΔΟΥΝΙ ΧΤΥΠΗΣΕ ΣΗΜΕΡΑ......ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΑ ΘΡΑΝΙΑ!!!!!!

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΟΥΔΟΥΝΙ ΧΤΥΠΗΣΕ ΣΗΜΕΡΑ......ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΑ ΘΡΑΝΙΑ!!!!!!

imagesvxcb

imagesvxcb
Η εβδομάδα αυτή ξεκινάει με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς . Οι μικροί μας φίλοι επιστρέφουν στα θρανία μετά από πολύ ξεκούραση και πολύ παιχνίδι.


Ήρθε  λοιπόν η  ώρα να συμορφωθούνε και να επιστρέψουν δυναμικά για να αποκτήσουν το ποιο σημαντικά εφόδιο για την ζωή τους, την μόρφωση, που θα τους βοηθήσει να χτίσουν το μέλλον τους.

Πολλές ευχές για Καλή Πρόοδο Λαμπρίδου Ζωή

Εγώ από την πλευρά μου να ευχηθώ " Καλή Χρονιά '' και " Καλή σταδιοδρομία '' σε ότι επιλέξουν να κάνουν και ελπίζω να σκεφτούν πολύ καλά το μέλλον τους, ο καθένας χωριστά γιατί η αγορά εργασίας έχει πολλές απαιτήσεις.

 

 

 

ΜΙΑ ΓΝΗΣΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΔΑΣΚΑΛΑ

ΜΙΑ ΓΝΗΣΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΔΑΣΚΑΛΑ

 

xara nikopoulou.Το να ακολουθείς και να κάνεις σήμερα βίωμά σου και τρόπο ζωής την ευσυνειδησία, τη φιλοπατρία, την αγάπη στο λειτούργημα που ασκείς και την υλοποίησή του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, σημαίνει εξ ανάγκης ότι υποκινείσαι από σκοτεινά, άδηλα και ταπεινά ελατήρια. Το να μπαίνεις στην αίθουσα διδασκαλίας με τους μικρούς μαθητές σου και να δίνεις όλο σου το είναι, όλη σου την ψυχή για να τους μάθεις τα πάντα για την Ελλάδα και να τους μεταλαμπαδεύσεις τον ελληνικό Πολιτισμό, τις αθάνατες ελληνικές αξίες και ιδανικά, την ένδοξη ελληνική ιστορία, για να τους διδάξεις και γνωρίσεις όλους αυτούς που θυσίασαν τη ζωή τους και έχυσαν ποταμούς αίματος για να ζούμε και ν’ αναπνέουμε σήμερα ελεύθεροι μέσα σε μία δημοκρατική κοινωνία, υποδηλώνει ότι οι προθέσεις σου είναι άλλες, όχι αγνές, όχι αληθινές, όχι ειλικρινείς, χαρακτηρίζεσαι δε ως εθνικιστής, φασίστας και ακροδεξιός. Το ν’ αντιστέκεσαι με όλες σου τις δυνάμεις και όλα τα νόμιμα μέσα που έχεις σε όλους όσους θέλουν να αλλοιώσουν την εθνική ταυτότητα των μικρών μαθητών των μειονοτικών σχολείων και από Έλληνες Μουσουλμάνους να τους μετατρέψουν σε Τούρκους Μουσουλμάνους γενίτσαρους που θα προβαίνουν, άθελά τους, μέσα στην ελληνική επικράτεια, μέσα σε χώρους λατρείας και εκδηλώσεων όχι μόνον σε παραληρήματα ανθελληνικού μίσους, αλλά και σε άκρως φιλοτουρκικές εκδηλώσεις σημαίνει ότι ανήκεις σε συγκεκριμένο πολιτικό χώρο και έχεις πολιτικές βλέψεις.

Δυστυχώς, όμως, έτσι σκέφτονται ΜΟΝΟΝ οι στενόμυαλοι έλληνες πολιτικοί, που μέσα στη σκέψη τους δεν υπάρχει καμία άλλη λέξη πλην του Πολιτικού Οφέλους, του Κέρδους και του συμφέροντος με κάθε τίμημα και κάθε θυσία. Δεν χωράει ο νους των πολιτικών ότι το να είσαι Έλληνας, το να ζεις σαν Έλληνας, το να αγαπάς την πατρίδα σου και να υπακούς στο Ελληνικό Σύνταγμα, αναπτύσσοντας πολίτες με εθνική συνείδηση, είναι Χρέος όλων μας και δε σημαίνει ότι προσμένεις κάποιο πολιτικό όφελος και κέρδος.

Η Χαρά Νικοπούλου είναι ελληνίδα ΔΑΣΚΑΛΑ, είναι εκπαιδευτικός, με βαθειά αγάπη για τους μαθητές της όπου κι εάν βρίσκονται αυτοί, προσηλωμένη ολοκληρωτικά στο εκπαιδευτικό της έργο και καθήκον.

Η Χαρά Νικοπούλου ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ καμίας πολιτικής ταμπέλας, γιατί δεν ανήκει πουθενά, παρά μόνον στην Ελλάδα και την ελληνική εκπαίδευση. Είναι η Ελληνίδα ΔΑΣΚΑΛΑ, με τη βροντερή φωνή και την καθάρια ψυχή, γαλουχημένη με τις αρχές και τα ιδανικά που της εμφύσησαν η ΔΑΣΚΑΛΑ μητέρα της και ο δικαστικός πατέρας της, τα οποία δεν είναι συνυφασμένα με τη θολότητα, την αθλιότητα και τη σκοτεινιά της πολιτικής.

Η Χαρά Νικοπούλου έχει την αγάπη, το σεβασμό και την εκτίμηση ΟΛΩΝ των Ελλήνων και δεν έχει την ανάγκη καμίας πολιτικής επιβράβευσης ή πολιτικής σκέπης. Ανάγκη της και Άγχος της είναι να έχει την ΑΓΑΠΗ και τη Λατρεία των μαθητών της. Είναι το μέγιστο βραβείο για τον Έλληνα Δάσκαλο και αυτό το έχει απλόχερα, γεμίζοντάς την χαρά, ικανοποίηση και ηθική δικαίωση.

Η Χαρά Νικοπούλου είναι Ελληνίδα Δασκάλα, Ελληνίδα Εκπαιδευτικός και θα παραμείνει στην ψυχή και στην καρδιά όλων μας ως Δασκάλα και τίποτα άλλο, όσο και εάν για κάποιους αυτό είναι ακατανόητο.

Ευτύχιος Νικόπουλος

 

ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΖΥΓΟΥ

Καβάλα  03/05/2010,

Από σήμερα η ιστοσελίδα του Ζυγού απέκτησε καινουργια αρθρογράφο την Λαμπρίδου Ζωή.

Οτιδήποτε θέλετε να δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα που να αφορά τα θέματα του Δημοτικού Σχολείου  παρακαλώ να έρθετε σε επαφή με το εξής τηλέφωνο 2510 – 392.221 ή στο email zoe111975@yahoo.gr  .

Περιμένω το ενδιαφέρον σας και την κοινητοποίηση σας για να βοηθήσουμε ακόμη περισσότερο ώστε να βελτιωθεί η εικόνα του σχολείου μας, για το καλό τον παιδιών μας .

                                                                                                      Με   εκτίμηση                               
     

                                                                                                     Λαμπρίδου Ζωή

                                                                                                                           

Περισσότερα Άρθρα...