header

ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΘΩΜΑ ΜΕ ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΠΟΝΤΙΑΚΟΥ ΓΑΜΟΥ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ

anaparastasi pontiakou gamouu

anaparastasi pontiakou gamouu
Ο ποντιακός Σύλλογος Ζυγού διοργανώνει διήμερο εκδηλώσεων 11 και 12 Μαΐου παραμονή και ανήμερα του αποστόλου Θωμά πολιούχου της ενορίας μας.

Οι εκδηλώσεις θα γίνουν στην πλατεία του Χωριού με όλα τα χαρακτηριστικά που έχουν τα πανηγύρια από μικροπωλητές που θα παρουσιάσουν τα προϊόντα τους μέχρι φυσικά το γλέντι,που πιστεύουμε θα αφήσει όλους τους επισκέπτες ευχαριστημένους.

Το Σαββάτο 11 Μαΐου στις 8 το βράδυ θα πραγματοποιηθει παραδοσιακό γλέντι με τη συμμετοχή του μουσικού σχήματος ΜΠΆΝΤΑ ΤΈΤΟΙΑ, και ποντιακό σχήμα Λύρα τραγούδι ΑΝΤΩΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ στο νταούλι ο ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ.

Την Κυριακή θα πραγματοποιηθει η αναβίωση αναπαράσταση του ποντιακού Γάμου όπου γίνετε ανελλιπώς εδώ και 37 χρόνια διχνοντας ότι οι χωριανοι μας δεν ξεχνουν τις ριζες τους και κρατουν ζωντανα τα ηθη και τα εθιμα μας.

Φέτος θα δούμε και την δυναμική παρουσία του χορευτικού του συλλόγου μας ( όλων των ηλικιών ) αποτέλεσμα της καλής δουλειάς που γινεται και σε αυτόν τον τομέα.

Την Κυριακή λύρα θα παίξει ο ταλαντούχος συγχωριανός μας Δημήτρης Σουλτίδης και νταούλι ο Νίκος Παπαδόπουλος.

Πριν την έναρξη θα χορέψουν ποντιακά συγκροτήματα ώρα έναρξης της αναπαρασυασης του ποντιακου γαμου 4 το απόγευμα και στο τελος της εκδηλωσης το πατροπαραδοτο Κεσκεκ.

Τιμή πρόσκλησης 10 ευρώ με φαγητό και ποτό.

anaparastasi pontiakou gamouuuu

anaparastasi pontiakou gamouuuu
anaparastasi pontiakou gamou
anaparastasi pontiakou gamou
anaparastasi pontiakou gamouuu
anaparastasi pontiakou gamouuu

 

ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΓΑΜΟΣ ΖΥΓΟΥ 24-4-1979 ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

img049

img049
Αναλυτικό άρθρο από την κυρία Τασούλα Καμπουριδου στα ''ΧΡΟΝΙΚΑ''της καβάλας το 1980 το όλο κείμενο το αναδημοσιεύσαμε από το 10ο φύλλο της εφημερίδας ΝΕΑ ΖΥΓΟΥ-ΚΡΥΟΝΕΡΙΟΥ της Εκδοτριας Ιωαννας Τσαπανιδου τον Απρίλιο του 1996.

Την Κυριακή του Θωμά στις 24-4-1979 και ώρα 4μμ διοργανώθηκε από τον Ποντιακό σύλλογο ο Υψηλάντης αναπαράσταση ποντιακού γάμου.

Η εκδήλωση άρχισε με ομιλία του πρόεδρου της κοινότητας Ζυγού Ζαχοπουλου Νικολάου που καλωσόρισε τους παρισταμένους που τίμησαν με την παρουσία τους τη γιορτή αυτή που φέρνει στη μνήμη των παλαιοτέρων το έθιμο του πόντου και δίνει την ευκαιρία στους νέους να γνωρίσουν τις ρίζες τους.

Κατόπιν άρχισε το πρόγραμμα που την ευθύνη της εκτέλεσης του είχε η γυμνασιάρχης Καμπουριδου Τασούλα που προλογίζοντας pontiakos 1980

pontiakos 1980
είπε : οι έλληνες του πόντου ανέπτυξαν δικό τους κοινωνικό βίο με διαφορετικές εκδηλώσεις από τα αλλά ελληνικά τμήματα της φυλής.

Στον πόντο ήταν ισχυρά τα συναισθήματα της στοργής προς τους γονείς.

Γι’ αυτό χαρακτηρίζονταν μαύρη η μέρα που η κόρη παντρευόταν και εγκατέλειπε το πατρικό της σπίτι , παράλληλα όμως την ιδία μέρα γεννιόταν κι ένα άλλο ισχυρό συναίσθημα , δηλαδή η αγάπη προς τον σύζυγο.

Ο γάμος στους πόντιους θεωρούνταν τίμιος και ιερός έπρεπε οι γονείς του νέου να σκεφτούν κα να αποφασίσουν για να βρουν κατάλληλη νύφη ‘’ να γυναικιζν’ ατον με τ’ έναν καλον και εμορφον κοριτσ’’.

Έπειτα γινόταν τα ΨΑΛΑΦΕΜΕΝ δηλαδή η βολιδοσκόπηση και συγκατάθεση των γονέων της κόρης και μετά το ΣΟΥΜΑΔ δηλαδή ο αρραβώνας οπότε καθόριζαν και το χρόνο που θα γινόταν η στέψη.

Μια εβδομάδα πριν από την στέψη γινόταν το ΛΟΓΟΠΑΡΜΑΝ δηλαδή ο πατέρας ο θειος και ο νουνός του γαμβρού επισκέπτονταν τους γονείς της νύφης και έπαιρναν το λόγο ότι θα είναι έτοιμοι για τη στέψη την προσεχή Κυριακή.

Η προσκληση στο γαμο γινοταν με κερια με πίτυες γραπτώς η προφορικός και ο νιος που αναλάμβανε αυτή τη δουλειά λεγόταν ΚΑΛΕΣΤΟΣ.

Η πρόσκληση του κουμπάρου γινόταν με ένα κριάρι στολισμένο καθώς και με διάφορα άλλα δώρα όπως βραστή κότα μπακλαβά μισή οκά ρακί κι ένα μαντήλι. Επακολουθούσαν χοροί που χόρεψε το τοπικό συγκρότημα δηλαδή ομαλ τικ σερανιτσα διπατ και μετά έγινε πομπή με επικεφαλής το συγκρότημα που χορεύοντας και πίνοντας με τη συνοδεία οργάνων νταβούλι και ζουρνά και πλήθος κόσμου κατευθύνθηκαν στο σπίτι του κουμπάρου Τερζανίδη Γεωργίου και μετά την άφιξη και το σχετικό κέρασμα γύρισαν όλοι στο σπίτι του γαμβρού που βρισκόταν στην κεντρική πλατεία του χωρίου όπου έγινε και η όλη η εκδήλωση.

Εδώ έγινε το ξύρισμα του γαμβρού Λαζαρίδη Χρήστου από τον κουρέα Σιδεριδη Μιχάλη που με διάφορα κόλπα αργοπορούσε το ξύρισμα για να παίρνει φιλοδωρήματα από το γαμβρό και τους συγγενείς του.

Στο μεταξύ αφού έγινε το στόλισμα της νύφης από τις φιλενάδες της τα ΣΥΓΚΟΡΤΣΑ κατευθύνθηκαν προς το σπίτι της και πίνοντας όλος ο κόσμος.

Τ’ ΑΛΑ’Ι’ το συγγενολόι του γαμβρού και ο κουμπάρος για το ΝΥΦΕΜΑΓΜΑΝ δηλαδή για να πάρουν τη νύφη.

Όταν αποχωρίζονταν η νύφη από τους γονείς της τραγούδησε η κ.Κουλακιδου Δέσποινα το τραγούδι του αποχωρισμού : ‘’ Σημερον μαύρος ουρανός ….’’ Και κατόπιν η κ. Πελαγία Νικολουδη τραγούδησε το τραγούδι της χαράς :’’ Σημερον άσπρος ουρανός σημερον άσπρη μέρα σήμερα στεφανώνεται αητεντς την περιστέρα ’’.

Μετά την στέψη στην εκκλησία που δεν παρουσιάστηκε όλη η γαμήλια πομπή Τ’ ΟΨΙΚ’ επέστρεψε στο σπίτι του γαμβρού αφού προηγουμένως έγινε με σχοινί μπροστά στο ζευγάρι το φράξιμο του δρόμου που για να ανοιχτεί δόθηκαν φιλοδωρήματα στα παιδιά που κρατούσαν το σχοινί.

PONTIAKOS GAMOS 1Ακολουθησε η υποδοχή της νύφης από την πεθερά Πελαγία Νικολουδη που έβαλε στο κατώφλι του σπιτιού ένα πιάτο που το έσπασε με το δεξί της πόδι η νύφη και όλοι φώναξαν Άξιεσα άξιεσα δηλαδή άξια άξια το σπάσιμο του πιάτου δείχνει την αξιοσύνη της νύφης

Μετά φιλώντας της η πεθερά της είπε : ‘’ καλώς την κοδεσποιναν αμον τον γιομ και σε’.’καλως την οικοδέσποινα όπως τον γιο μου και σένα και της δώρισε φλουριά

Στη νύφη δωρίζουν και άλλη συγγενείς και φίλοι σε άλλη στιγμή του του γάμου.

Όμως στην αναπαράσταση του ποντιακού γάμου καρφίτσωσαν χαρτονομίσματα στη νύφη και στο γαμβρό όλοι οι εκπρόσωποι των αρχών των σωματείων και ιδιώτες για τους σκοπούς του τοπικού συλλόγου.

Επειδή ο γάμος στον πόντο ήταν πολυδάπανος με το χρηματικό ποσό μου μάζευε ζευγάρι σχεδόν κάλυπταν όλα τα έξοδα του γάμου.

Μετά την πρόσφορα την χρηματικών δώρων ακολουθησε το ΘΗΜΙΣΜΑΝ που είναι ο πρώτος χορός μετά την στέψη και τον χορεύουν οι νεόνυμφοι με έξι άλλα ζευγάρια μονοστεφανα και ένα ΤΕΚ ( μονό) δηλαδή συνολικά 15 άτομα.

Στο θημισμαν κάθε ζευγάρι κραταει μια άσπρη αναμμένη λαμπάδα και οι νεόνυμφοι κρατούν την πιο ωραία στολισμένη λαμπάδα.

Ο τελευταίος χορός του γάμου το ΚΑΤΣΑΓΓΕΛ χορεύεται τα ξημερώματα της Δευτέρας και μαζεύουν κότες από το χωριό οι χορευτές και τις κρεμούν στη μέση τους.

Με το κατσαγγελ τέλειωσε η αναπαράσταση του ποντιακού γάμου και ακολουθησαν χοροί το μεγάλο συγκρότημα χόρεψε Τρυγόνα και κοτσαρι το μικρό Σερανιτσα και το μεσαίο Σερανιτσα και Σερρα.

Ακολουθησε συνεστίαση των προσκεκλημένων με διάφορα φαγητά και κυρίως με το πατροπαράδοτο Κεσκεκ και ο χορός με τη συμμετοχή όλου του κόσμου συνεχίστηκε ως αργά.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι βουλευτές κ.Αντωνιαδης και Δ.Δημοσθενοπουλος ο δήμαρχος Καβάλας Δ.Λολιδης ο ανωτ.διοικητης χωροφυλακής Ανατ.Μακεδονιας Ηλίας Δαλωλης εκπρόσωπος της μεραρχίας η πρόξενος της Σουηδίας Μ.Συμεων ο διευθυντής του υπουργείου Β.Ελλαδος Μιλτιάδης Παπαδόπουλος ο πρόεδρος της Ευξείνου λέσχης Θεσσαλονίκης καθηγητής Ι.Συμεωνιδης ο πρόεδρος της Π.Ε.Π.Σ Χαρ.Λυσαριδης ο πρόεδρος ποντίων Δράμας Ευρ.Σαμπλιδης ο πρόεδρος της λέσχης ποντίων Καβάλας Δ.Σειτανιδης ο πρόεδρος του Αγίου Τρύφωνος Καβάλας Σωκρ.Χαιτας οι εκπρόσωποι των φάρου Θεσσαλονίκης Στ,Ευσταθιαδης και Αβραμίδης ο εκπρόσωπος της Παναγίας Ζουμερά Αθηνών Μανουσιδης και πλήθος κόσμου.

Για την εκτέλεση του προγράμματος βοήθησε ιδιαίτερα το προεδρείο του ποντιακού συλλόγου Ζυγού η Γυμνασιάρχης Τ.Καμπουριδου και ο Παναγιώτης Ταμπουριδης.

Λύρα έπαιξε ο Λάζαρος Αναστασιάδης νταβούλι και Ζουρνά οι αδελφοί Ταπανιδη.

ΣΤΑ ΘΡΑΝΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΣΩΘΕΙ Η ΠΟΝΤΙΑΚΗ ΔΙΑΛΕΚΤΟΣ

parelasi metamorfosi 350570501

parelasi metamorfosi 350570501
Πιλοτική λειτουργία φροντιστηρίων για την διδασκαλία της Ποντιακής διαλέκτου ξεκινά σε Θεσσαλονίκη και άλλους τέσσερις δήμους της Βόρειας Ελλάδας. Αν όλα πάνε καλά, από τον Οκτώβρη θα συσταθούν τμήματα και στην Αττική. 
       
Η σχολική χρονιά θα αρχίζει τον Οκτώβριο και θα ολοκληρώνεται τον Μάιο, ενώ προβλέπονται δύο ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως (φωτογραφία αρχείου από εκδήλωση Ποντίων)

Μέχρι το τέλος του αιώνα η γλωσσική χαρτογράφηση της υφηλίου θα είναι τελείως διαφορετική: τις επόμενες δεκαετίες περίπου 2.000 διάλεκτοι αναμένεται να έχουν εξαφανιστεί παγκοσμίως, ενώ οι εμπειρογνώμονες εκτιμούν ότι σε εκατό χρόνια το 90% των γλωσσών που μιλιούνται σήμερα δεν θα υπάρχουν πια. Το «πρόβλημα», σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι ότι οι άνθρωποι σκέφτονται με λέξεις. Ετσι, αν χαθεί το 50% των γλωσσών της ανθρωπότητας, τότε θα έχουν χαθεί και οι μισές της γνωστικές ικανότητες.

Στην Ελλάδα οι περισσότερες διάλεκτοι, όπως τα κρητικά, έχουν σε μεγάλο βαθμό αφομοιωθεί από την κυρίαρχη γλώσσα, ενώ άλλες -κραταιές κατά το παρελθόν-, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τα τσακώνικα, έχουν σχεδόν εκλείψει.

Μια σοβαρή παρέμβαση στον αγώνα για την προστασία των υπό εξαφάνιση διαλέκτων και μια πρωτότυπη προσπάθεια την εποχή της οικονομικής κρίσης είναι η πρωτοβουλία του Πανελληνίου Συνδέσμου Ποντίων Εκπαιδευτικών να οργανώσει μαθήματα ποντιακής γλώσσας σε σχεδόν ολόκληρη τη χώρα.

Πέντε τμήματα

Εντός του Φεβρουαρίου αναμένεται να ξεκινήσει πιλοτικά η λειτουργία πέντε τμημάτων στον Δήμο Θεσσαλονίκης, ενώ για τη συνέχεια προγραμματίζονται μαθήματα σε άλλους τέσσερις Δήμους της Βορείου Ελλάδος: Στη Δράμα, την Προσοτσάνη Δράμας, την Παιονία Κιλκίς και την Κατερίνη.

Από τον Οκτώβριο, εφόσον δοθεί η αναμενόμενη έγκριση, και οι κάτοικοι της Αττικής θα μπορούν να καθίσουν στα θρανία για να μάθουν ποντιακά. Οι δήμοι Αθηναίων, Μελισσίων, Ελληνικού και Καλλιθέας έχουν ήδη εκδηλώσει ζωηρό ενδιαφέρον για το θέμα.

Οπως εξηγεί στο «Εθνος» ο κ. Αντώνης Παυλίδης, εκπαιδευτικός και πρόεδρος του συνδέσμου, ο κύκλος των σπουδών θα έχει τριετή διάρκεια και μετά το πέρας τους οι μαθητές θα παραλαμβάνουν ειδικό αποδεικτικό παρακολούθησης των μαθημάτων. Η σχολική χρονιά θα αρχίζει τον Οκτώβριο και θα ολοκληρώνεται τον Μάιο, ενώ προβλέπονται δύο ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως.

Προοπτικές

«Η εκμάθηση των ποντιακών έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον και η ανταπόκριση του κόσμου είναι μεγάλη. Περισσότερο συναρπαστικό είναι για ανθρώπους που δεν έχουν καμία σχέση με τον ποντιακό ελληνισμό αλλά έκαναν ένα ταξίδι στα μέρη εκείνα και μαγεύτηκαν από τα μνημεία και τους ανθρώπους του τόπου. Πιστεύω ότι μόνον οι μισοί από τους σπουδαστές θα έλκουν την καταγωγή τους από τον Πόντο», λέει. Εφόσον αρθούν οι γραφειοκρατικές δυσκολίες, ο κ. Παυλίδης εκτιμά ότι την επόμενη χρονιά στο δίκτυο των μαθημάτων -το οποίο αναμένεται να ενταχθεί στα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης- θα απασχολούνται 30 καθηγητές, ενώ δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να χρειαστούν ακόμη περισσότεροι.

Για τις ανάγκες της διδασκαλίας η επιστημονική επιτροπή του συνδέσμου με επικεφαλής τον κ. Παυλίδη συνέταξε μετά από επισταμένη δουλειά τριών ετών, ένα πλήρες εγχειρίδιο στο οποίο θα βασίζονται τα μαθήματα. Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί θα επιμορφώνονται με ειδικά σεμινάρια και θα αξιοποιούν το θέατρο, τη μουσική, το τραγούδι και τη λογοτεχνία στη διδασκαλία τους.

«Αυτό που περισσότερο μας ενδιαφέρει δεν είναι να περάσουμε στις επόμενες γενιές απλώς κάποια γλωσσολογικά φαινόμενα της ποντιακής διαλέκτου, αλλά να περάσουμε τον πολιτιστικό πλούτο των ιδεών και των αξιών που μας κληροδότησαν οι παλαιότεροι. Αυτό συνιστά ουσιαστική προσφορά στη νεοελληνική κοινωνία. Το θέμα είναι πρωτίστως πολιτιστικό».

Αλλωστε, οι ειδικοί τονίζουν πως η γλώσσα δεν είναι μόνο λέξεις και γραμματική, αλλά ένα δίκτυο ιστοριών που συνδέουν τα πρόσωπα που έχουν ανά τους αιώνες χρησιμοποιήσει αυτή τη γλώσσα.

Και αν δεν διασωθούν οι ιδιαίτερες διάλεκτοι, θα απομείνουν σε ολόκληρο τον κόσμο μόνο τέσσερις πολιτισμοί που εκφράζονται από τις πιο διαδεδομένες γλώσσες: Τα αγγλικά, τα ισπανικά, τα κινέζικα και τα αραβικά...

Μια γλώσσα με χιλιαδες «πιστούς»

Το 70% των λέξεων της ποντιακής διαλέκτου προέρχεται από την αρχαία ελληνική.

Η περισσότερο ομιλούμενη διάλεκτος στην Ελλάδα είναι σήμερα η ποντιακή, σύμφωνα με τον κ. Παυλίδη. Μια ζωντανή γλώσσα, η οποία εμφανίζει πολλά στοιχεία δανεισμένα από τα αρχαία ελληνικά.

«Δουλεύοντας για πρώτη φορά τόσο συστηματικά με τη διάλεκτο η αίσθηση που αποκόμισε η επιστημονική επιτροπή ήταν πως το 70% των λέξεων της διαλέκτου προέρχεται από την αρχαία ελληνική και το 30% από τουρκικές, περσικές και αραβικές λέξεις. Ο «κεμνετζές» για παράδειγμα, δηλαδή η ποντιακή λύρα, είναι περσική λέξη. Το 70% είναι μεγάλο ποσοστό.

Η χρήση των ποντιακών», συνεχίζει ο ίδιος, «είχε ατονήσει μέχρι τη δεκαετία του '90, οπότε ήρθαν στην Ελλάδα πρόσφυγες από τη Σοβιετική Ενωση που τα είχαν ως μητρική γλώσσα. Σήμερα μιλιούνται πολύ όπου υπάρχουν μαζικά Πόντιοι, όπως στον ιστορικό Πόντο της Τουρκίας αλλά και στην Ελλάδα, σε περιοχές όπως τα Ιωάννινα».

Υπενθυμίζεται ότι τα ποντιακά μιλιούνταν στη βορειοανατολική Μικρά Ασία από τους ελληνόφωνους κατοίκους του Ευξείνου Πόντου και συγκεκριμένα του ανατολικού τμήματος των παραλίων. Η περιοχή περιελάμβανε 800 οικισμούς και εκτεινόταν σε μια ζώνη 400 χιλιομέτρων από την Ινέπολη μέχρι την Κολχίδα, όπου ήταν εγκατεστημένοι και τουρκικοί πληθυσμοί. Η ποντιακή γλώσσα χρησιμοποιείτο και στην ενδοχώρα, σε βάθος περίπου 100 χιλιομέτρων. Η διάλεκτος θεωρείται ότι διαμορφώθηκε τον 7ο ή τον 8ο αιώνα, όμως γραπτά κείμενά της εμφανίζονται για πρώτη φορά τον 19ο αιώνα. Ο Τριανταφυλλίδης διακρίνει τα ποντιακά σε οινουντιακά, τραπεζουντιακά και χαλδιώτικα.

Της Κατερίνας Ρόββα

Πηγή: e-go.gr

ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΝΤΙΑΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΖΥΓΟΥ

kopi-pitas

kopi-pitas
Την Κυριακή ο Ποντιακός Σύλλογος Ζυγού Καβάλας έκοψε την πίτα του παρών όλα τα χορευτικά τμήματα γονείς και φίλοι του συλλόγου μας.
Ο Τυχερουλης της χρονιάς  ήταν ο Δημήτρης Κουγκουλας.

ΚΑΛΑΝΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΝΤΙΑΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ''Ο ΥΨΗΛΑΝΤΗΣ'' ΣΤΙΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ

 

pontiaka kalanta sto strato

pontiaka kalanta sto strato
Την Δευτέρα 24 Δεκεμβρίου 2012, χορωδίες Σχολών και Κέντρων εκπαίδευσης του Στρατού Ξηράς καθώς επίσης και η Μικτή Χορωδία των Ενόπλων Δυνάμεων, έψαλαν τα παραδοσιακά κάλαντα στη στρατιωτική ηγεσία.Στην θρησκευτική αυτή εορτή, διακρίνονται οι ποντιακές φορεσιές του συλλόγου μας τις οποίες ενδύονται δύο στρατεύσιμοι των ειδικών δυνάμεων. Ο πρώτος εξ αυτών από αριστερά  είναι ο συνδημότης μας έφεδρος καταδρομέας Ανθόπουλος Γεώργιος, όπου μας τιμά εκπροσωπώντας  τον Ποντιακό μας Σύλλογο  συμμετέχοντας στην μικτή χορωδία των Ενόπλων Δυνάμεων.

 

Χριστός γεννέθεν, χαρά σον κόσμον

χα, καλή ώρα, καλή σ' ημέρα

Χα, καλόν παιδίν οψέ γεννέθεν

οψέ γεννέθεν, ουρανοστάθεν.

Το εγέννεσεν η Παναΐα

Το ενέστεσεν αϊ-Παρθένος.

Εκαβάλκεψεν χρυσόν πουλάρ

ι και εκατήβεν σο σταυροδρόμι.

Έρπαξαν άτόν οι χιλ' Εβραίοι

χίλ' Εβραίοι και μίρ' Εβραίοι.

Ασ' ακρέντικα κι άσ' σην καρδίαν

αίμαν έσταξεν, χολήν κι εφάνθεν.

ούμπαν έσταξεν και μύρος έτον μύρος έτον και μυρωδία.

Εμυρίστεν ατ' ο κόσμον όλεν

για μυρίστ' άτό και σύ αφέντα.

Σύ αφέντα, καλέ μ' αφέντα Έρθαν τη Χριστού τα παλικάρια

και θυμίζνε το νοικοκύρην

νοικοκύρη μ και βασιλέα.

Δέβα σο ταρέζ και ελα σην πόρτας

δως μας ούβας και λεφτοκάρια

κι αν ανοι'εις μας χαραν σην πόρτα 'σ.

Καλά Χριστούγεννα και εις έτη πολλά ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ Ο ΥΨΗΛΑΝΤΗΣ

Παναγιωτης Ανθοπουλος