ΠΡΩΤΑ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ ΓΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΚΑΒΑΛΑΣ ΚΑΙ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

Home » ΠΡΩΤΑ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ ΓΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΚΑΒΑΛΑΣ ΚΑΙ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ
Πρώτα στη λίστα για ιδιωτικοποίηση τα αεροδρόμια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης!

Τα αεροδρόμια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης θα είναι οι πρώτοι αερολιµένες που θα δοθούν προς εκμετάλλευση σε ιδιώτες µε συμβάσεις παραχώρησης πολλών χρόνων, σύμφωνα µε το νομοσχέδιο που παρουσίασε στο Υπουργικό Συμβούλιο ο αρμόδιος υπουργός ∆ηµήτρης Ρέππας.

Η είδηση αυτή που δημοσιεύτηκε στο χθεσινό φύλλο της εφημερίδας “Τα Νέα” και ήρθε να “ταράξει τα νερά”, καθώς κάτι τέτοιο μπορεί να είχε συζητηθεί στο παρελθόν, αλλά κανένας δεν περίμενε ότι το αεροδρόμιο “Μέγας Αλέξανδρος” θα ήταν από τα πρώτα στη λίστα (μαζί με εκείνο της Αλεξανδρούπολης) του υπουργείου, για να ενταχθούν στο πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων.

Σύμφωνα µε πληροφορίες, ο Δημήτρης Ρέππας ενημέρωσε σχετικά και τους εκπροσώπους της τρόικας και αποφασίστηκε η συγκεκριμένα πρωτοβουλία να ενταχθεί στο επικαιροποιηµένο Μνημόνιο.

Ο «Κ.Τ.», επικοινώνησε με τον Αερολιμενάρχη Καβάλας, Δημήτρη Ψιστάκη, ο οποίος δήλωσε άγνοια για το θέμα και δεν θέλησε να τοποθετηθεί, αν δεν ψηφιστεί το σχετικό νομοσχέδιο.

Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι κατά τη διάρκεια της προχθεσινής συνάντησης του βουλευτή Καβάλας, Δημήτρη Παπουτσή με τον Υπουργό Υποδομών – Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρη Ρέππα, τέθηκε το θέμα της δημιουργίας των προϋποθέσεων εκείνων που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη του αεροδρομίου “Μέγας Αλέξανδρος”. «Πράγματι στην κουβέντα που είχαμε με τον υπουργό κατά τη διάρκεια της συνάντησης μας, μου είπε ότι εξετάζεται μία λίστα από αεροδρόμια, μεταξύ των οποίων είναι και της Καβάλας, στην κατεύθυνση ενίσχυσης των δράσεων της οργάνωσης και της αποτελεσματικότητας τους, στο πρότυπο λειτουργίας του αεροδρομίου “Ελευθέριος Βενιζέλος”», δήλωσε ο βουλευτής.

Από την άλλη πλευρά ο πρώην αερολιμενάρχης, Μιλτιάδης Παπαμιλτιάδης, έχοντας μεγάλη πείρα σε αυτά τα θέματα, δεν έκρυψε την έκπληξη του, καθώς όπως δήλωσε θα περίμενε οι ιδιωτικοποιήσεις να ξεκινήσουν από αερολιμένες με μεγαλύτερη επιβατική κίνηση, όπως είναι αυτοί της Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου, της Ρόδου και της Κέρκυρας. «Θεωρώ ότι τα αεροδρόμια με μεγάλη επιβατική κίνηση θα είναι πιο εύκολο να προσελκύσουν επενδυτές. Το δικό μας αεροδρόμιο, δε μπορώ να πω ότι δεν έχει ενδιαφέρον, αλλά σίγουρα από επιβατική άποψη δε μπορεί να συγκριθεί με τα προαναφερόμενα. Αυτό λέει τουλάχιστον η κοινή λογική και μάλιστα θα έλεγα ότι ήδη υπάρχουν ενδιαφερόμενοι γι’ αυτά», δήλωσε.

Στο ερώτημα, αν η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην πειραματική εφαρμογή αυτού του μοντέλου σε μικρότερα αεροδρόμια, ο Δημήτρης Παπουτσής, επικαλέστηκε το παράδειγμα του αεροδρομίου “Ελευθέριος Βενιζέλος”, το οποίο λειτουργεί με μία αναλογία 45-55% ανάμεσα στον ιδιώτη και το κράτος. «Εξάλλου, αν πράγματι στο υπουργικό συμβούλιο ο υπουργός αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στο αεροδρόμιο της Καβάλας, τότε νομίζω ότι έχουν αξιολογήσει τις δυνατότητες και τις προοπτικές ανάπτυξης του», υποστήριξε ο βουλευτής.

Ο πρώην αερολιμενάρχης, απαντώντας στο ίδιο ερώτημα, αναφέρθηκε στο τι προβλέπει το σχέδιο Νόμου. «Σε επίπεδο ενός ή ομαδοποιημένων αερολιμένων συστήνεται ανώνυμη εταιρία, στο πρότυπο του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας. Η εταιρία αυτή αναλαμβάνει να διαχειριστεί το ή τα αεροδρόμια που θα ανήκουν σε αυτή την ομάδα. Η σύσταση της ανώνυμης εταιρίας έχει δύο σκοπούς. Πρώτον, για να βρεθεί ο κατάλληλος επενδυτής με τον οποίο θα υπογραφεί πολυετής σύμβαση εκμετάλλευσης του αερολιμένα και δεύτερον, να κάνει τις αναγκαίες προσλήψεις ώστε να αρχίσει η λειτουργία του αεροδρομίου με υπαλλήλους που θα έχουν διαφορετικού τύπου συμβάσεις από εκείνες των δημοσίων υπαλλήλων.

Όσον αφορά το υπάρχον προσωπικό του αεροδρομίου, προβλέπεται η απόσπαση του στην Ανώνυμη Εταιρία, για έναν χρόνο, έτσι ώστε να υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος για την πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού και στη συνέχεια οι σημερινοί υπάλληλοι να μεταταχθούν σε άλλες υπηρεσίες του δημοσίου. Σε τελική ανάλυση, όπως θα καταλάβατε από την ανάλυση που έκανα, η διαδικασία της ιδιωτικοποίησης δεν θα είναι ακαριαία. Θα πάρει χρόνο και όσο πιο μικρή είναι η αεροπορική και επιβατική κίνηση ενός αεροδρομίου, τόσο πιο δύσκολο θα είναι να ανευρεθεί ιδιώτης επενδυτής, γιατί μιλάμε για σημαντικές επενδύσεις», τόνισε ο Μιλτιάδης Παπαμιλτιάδης. Πηγη www.k-typos.gr

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top